Sunday 8 January 2012

Suprised From ALLAH SWT (^_^)


Assalamualaikum

Hola, Amigos!

Mm,..selalu kita dapat kezutan kan?..once dapat kejutan mmg BEST!!
nak  nak kalo ngan orang kita SAYANGSSSSS
SAYANGsss means :
1) PARENTS
2) FRIENDS
3) RELATIVES
OTHERS

so..let me tell u lah ape kezutan yg aku dapat..hehee
(actually, segan seh mau cerita..tapi mau share gak)
01 JANUARI 2012
(New Year, okeh!)
aku telah terbang ke BANDUNG, INDONESIA
bercuti ngan my sis wiv members..
3 hari 2 malam (1-3/01/2012)

sangat enjoys ke sana..lupa semua masalah..
shuppin jgn dok kata...selagi bernama PEREMPUAN..
shuppin dan wanita x dapat dilepaskan..hehee

so, hari ke-2 g shuppin kat PASAR BARU, BANDUNG
sebelum ke bandung lagi..mmg da pasang niat nak beli kain/baju
BERTUNANG!
(kelasssssss kau maria!..even BF pon tarak kan???)
so, niat di hati da tercapai..Alhamdulillah..
aku beli sana coz murah gile!!!
seyes..manik siap jahit tangan..kalo kat sini hampir RM400
kat sana aku beli Rp 200,000 je!!
(korang count la sendiri ye..)
so, aku sangat puas hati bila da beli.. (^_^)
aku simpan jaga baeeekkk punye dalam beg..x sabo nk balik tunjuk kat Ummi..

3rd day (03 JANUARI 2012)
aku sampai LCCT around 7.30pm..elok je landing..
Ummi col my sis (naluri ibu kan?..tau je anak2nye da sampai)
xtau pon diaorg sembang pasal ape..
so, dalam bas YOYO menuju ke IPOH..
kakakku bgtau kat aku..
"Weyy,..Ummi kata ada BERITA GEMBIRA UTK KAMU"
(muka kakakku senyum2 kambing la plek..hati aku lak dup dap dup dap lak rasenye)

aku tanya 'ape dia?'
dia jawab,
"Tunggu le balik umah nanti..Ummi bgtau.."
(dia senyum2 kambing lagik..adooii)

selama 3 jam dalam bas YOYO, dengan penuh kesabaran aku nak tau berita ape..sampaiiii la aku di rumah jam 12.30am
(da masuk 04 Januari 2012)

then..ape lagi..acara punggah memunggah barang yg di borong..
then...TARA!!!!!!!!!
aku tunjuk 'baju tunang' kat Ummi..
Ummi senyum je..teruja dia tengok aku beli baju 2..
Lawa seh!!! (puji diri sendiri taw!)

Baju, manik, design lebih kurang cam pic bawah nie..tapi aku punye lagi gempak..hehe
xleh la show off skang kan?..nanti xde la suprise aku nk pakai nanti..
Wahh!!!
Baju Manik Lace


Ummi tengah dok belek2..pas2 aku terdengar Ummi kata,
"Ha, boleh la kamu pakai waktu TUNANG nanti..kamu pon nk dekat dah TUNANG.."
Gulp! (@_@)
Benarkah apa yg aku dengar?..
SIAPAKAH GERANGANNYE?

so, aku make ignore je coz maybe Ummi juz gurau2 je..
tapi jantung DUP DAP DUP DAP balik..
APAKAH???

Tiba2 Ummi cakap,
"Kalo ada orang nk meminang kamu, kamu NAK?"

ALLAHUAKBAR!
rasa nk menitik air mata nie..tanda keGEMBIRAan aku terhadapNYA..


aku tanya siapa?
Ummi cakap,
"Ada makcik dok kat atas taman tue..dia berkenan ngan kamu..dia dah risik kamu kat makcik mar (jiran)..01 Januari 2012 (ahad) makcik 2 datang nk jumpa kamu, keluarga kita..Ummi kata kamu g bandung.."

Ya ALLAH..Alhamdulillah..
aku terkesima..
Patut la aku nak sangat beli 'baju tunang'..rupa2nya
ALLAH dah janjikan KEGEMBIRAAN untuk aku.. :)

Puas x ngan cite aku nie?..kalo x puas xpe,..
nanti aku continue ek?..
kira SUSULAN la...
korang DOAKAN YG BAIK2 UTK AKU eh?

"Semoga segala urusan dipermudahkan olehNYA..AMIN.."


ADIOS, AMIGOS!

No comments:

Post a Comment