Saturday 14 January 2012

1..2..3..BERTUKAR!!!!!


Assalamualaikum

Hola, Amigos!

Mm,..entry kali nie nak story bout my PHONE (T_T)

On 11 January 2012
(Bday CT Nurhaliza-tetiba kan????)
Around 5.20pm..aku amik Ummi dari keje kat klinik
time tue da mendung gile, angin pon kencang..
kompom ujan lebat!!! (dlm hati berbisik..)

but degil gak..redah kasi basah!!
baru sekerat jalan 
bruuuuuuu!!!!!!!!!!!!!!!!
ujan mmg kaw-kaw lebat then angin pon..
Subhanallah!
I saw wiv my own eyes anginnya!!
mcm tangan org melambai2..
then aku slowkan scooter pinky aku tue kan..

Suddenly,
angin tue TOLAK SCOOTER aku!
sekali aku ngn Ummi nyaris nk termasuk dlm longkang..
Wuuuuaaaaa...MINTAK SIMPANG!
Alhamdulillah, xde ape2 yg berlaku..

As usual, bila aku naik scooter aku akan pakai 
beg galas NIKE aku tue le kan..
MUDAH, SENANG, EASY.
(da mcm iklan pinjaman EASY BANK lak..hehee)

risiko ragut pada aku, kurang la dgn pemakaian 
beg galas berbanding letak dekat tempat sangkut kat motor..
even kalo kita letak dlm plastik tesco sekalipon,
risiko ragut still ada coz si PERAGUT bukannya tahu apa yg ada
dlm beg plastik kan?
they juz try and error je..
buatnya kita letak wallet dlm tue?
tak ke rezeki terpijak utk dia namanya?

ok,xmau melalut lalut lalut..
back 2 headlines
aku letak la PHONE kat poket depan beg,
ingatkan da abes sorok dicelah2..
balik2 je tengokkkkkk
Wuuuaaaaaa ;O

AIR PENUH DALAM TEPON!!!





Macam nie la rupanya bila tepon da dimasuki AIR..
luluh hati nie...huhuu


Sure uols nak tgk tepon i kan???
Meletopssss okeh!
but da tinggal kenangan...






Nie la phone meletopsss aku..
TouchBerry yg xleh ditouch..hehee ;p

















Pemandangan belakang yg sangat GORJES!!!
(puji sendiri..
muahahaha)



So, almost 4 days without phone!!!
setengah org kalo fon xleh nk berfunction,
hari bagaikan x bermakna..
Aku pon ingat macam tue gak la..
tapi 4 hari tanpa phone???

BEST GAK BEB!!!! :)

Tapi ke'seronok'kan x berpanjangan..
bila jumpa kwn2 sume kata susah nk contact
so, kena gak ADA tepon!!
- rasa cam VIP lakss..ahaks :D -

Then decided 2 buy NEW PHONE..
aku g ngn adik aku..
si gewdixs ANIS a.k.a KAKAK

xlama pn aku amik masa nk beli..
in 15 minutes...
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.

INILAH DIA

TADAAAAAAAAAAAAA!!!

GORJES kann???? :D

Pasni jgn sape kata susah sgt nk contact i yerrrrr..


p/s : aku jenis yg 'senang'..x gile sgt gadget2 nie..tapi seorg yg up2date.. :)


ADIOS, AMIGOS!

4 comments:

  1. haha.. kecian.. lain kali bagi kering dulu baru on... huhu..apa kata wat sistem popup untuk komen.. senang sikit nak komen dan remove word verification tu..

    ReplyDelete
  2. hye yunk.,.em u punya kes sama gua la..hp gua pun rosak last2 ganti dgn hp samsung cm u sebijik sam wooo^^ Ms beli rm65 je hp tuuu

    ReplyDelete
  3. aim : ye ke kasi kering dulu?..xtau la plak coz x eprnah berlaku cam nie...buka je phone terus la lap2 air..then try ON..dia da weng2 da....huhuu

    ReplyDelete
  4. misz sunsweetz : wah!!!..kita GENG!!!!!!! :)
    owh..u beli sgt MAHAL...i punya the more cheaper..RM55 Okeh!!! ;p

    ReplyDelete