Tuesday 12 February 2013

~ SAYANG ku balas SAYANG mu


ASSALAMUALAIKUM WBT

HOLA AMIGOS!

Nie saya nak share satu lagu nie..."SAYANG" by SHAE..dulu sebelum lagu nie keluar kat radio aku da dengar dari kawan aku time aku kursus kat Melaka...dia buat alarm..Ya Rabbi naik geram aku dengar...asik dok.."sayang apa khabar denganmu..cobalah kamu talipon diriku..bla..bla..bla..."

bila balik umah aku search kat youtube then jumpa..memang xkenal pun gerangan minah nie..

nak sebut nama pon tergeliat..xtau nak bunyi camne...
"SHA-E"
"SHER"
"SHY"
rupa-rupanya bunyi camni.. "SHEY"
Ya Rabbi..spellingnya punyalah x selaras dengan bunyi..huhuu

nie kira macam nama SCHA AL-YAHYA la..
ejaan "SCHA" tapi sebelum dia femes..macam2 bunyi aku dengar..
"SKA" la..
"SECHA" la..
rupa-rupanya "SHA" je pon..singkatan dari SHARIFAH..kalo rope itu ummi aku pon boleh dipanggil ENDE SHA..wah!!! glemer ummiku..hehee ;p

Anyway..berbalik pada SHAE..nie video "SAYANG" nye..




lepas dengar lagu nie aku pun tertarik..suka dengar coz it's catchy song..shomel sangat..
dan tiba2 satu hari keluar date ngan myLOVE..dia tujukan lagu nie untuk aku..
Ya ALLAH..sukanya aku...liriknya sangat dekat dengan kami..
serious..


Sayang apa khabar dengan mu
Di sini ku merindukan kamu
Ku harap cinta mu takkan berubah
Kerna di sini ku tetap untukmu
Sayang apa khabar dengan mu
Cobalah kamu telepon diriku
Ku rindu dengar suara indahmu
Kerna dirimulah semangat hidupku
Sayang dengarlah permintaan ku
Jangan ragu kan cintaku
Sayang percayalah apa kataku
Kerna ku sayang kamu
Sayang dengarlah permintaanku
Jaga hatimu untukku
Sayang dengarlah bisikan hatiku
Kerna ku sayang kamu
[Ulang dari awal]
Sayang dengarlah permintaan ku
Jangan ragu kan cintaku
Sayang percayalah apa kataku
Kerna ku sayang kamu
Sayang dengarlah permintaanku
Jaga hatimu untukku
Sayang dengarlah bisikan hatiku
Kerna ku sayang kamu
Jangan ragukan cintaku
Percaya sayangku
Jaga hatimu untukku
Ku menyayangimu
Semangat hidupku
Ku tetap untukmu
Cintaku selalu milikmu
* thanks myLOVE..I LOVE YOU so much!
Pagi nie after subuh..aku dok belek belek komputer..suka tengok youtube..then tetiba aku nampak this video...
"JAWAPAN SAYANG-SHAE" from MR.BIE
(aku rasa dia nie orang Sabahan)
wah...sejak bila ada jawapan dari lagu SAYANG? then aku pon dengar la..kot kot la aku boleh tujukan lagu nie kat myLOVE lak..hehee
ok..uols dengar dulu..



amacam..ok x? actually aku sengaja xnak letakkan liriknya sekali sebab aku nak uols dengar sendiri dan hayati..even kat video nie pun da tertera liriknya kannnnn
so jangan nak mengada..huhuu

lepas dengar 'feedback' nie aku tertarik SANGATSANGAT dengan lirik nie..

"Sayang, dengar bah permintaanku..
JANGAN TINGGALKAN SOLATMU"



"Sayang, dengar bah permintaanku..
JANGAN LUPAKAN TUHANMU"



"Sayang, percayalah apa kataku..
AKU AKAN MENIKAHIMU.."



Jadi nie bukanlah official video..walaupun ianya sekadar Parodi tetapi Mr.Bie nie x lupa mengingatkan kita walau kita bercinta macammana sekalipun..
ALLAH jangan dilupakan..SOLAT jangan ditinggalkan..

So jangan lalai waktu bercinta..ingat keberkatan sesuatu hubungan itu adalah kerana
ALLAH SWT :)

No comments:

Post a Comment