Sunday 5 February 2012

Pak Aji-Naik-Moto


Assalamualaikum,

Hola, Amigos!

Semalam buka pose makan
NASI AYAM GEMAS NOGORI SOMBILAN
(jauh kau!)
adik aku baru balik dari ng.9, sebelum nie pon dia ada g ng.9
atas urusan keje and dia xkan miss makan nasi ayam nogori nieh!
Lebih kurang camni la rupanya..
1st time dia makan, balik umah..
dia cerita..mak aiihhh...
semangat giler!
"Ummi..sedap nasi ayam org tue.."
"kanem, mmg sedap nasi ayam org tue.."
"kakla, sedap giler nasi ayam org tue.."

so, boleh imagine x kalo dia da cakap cam2?
malas nk fikir byk2 sgt, kang kempunan
jenuh sampai ke nogori nk g mencariknye..
NG.9 pon SEKALI je dlm idup nie pernah g,
e2 pon lepak kat A&W tepi tasek or tempat riadah (xsure)

Lastweek adik aku g lagi ng.9..
tadi ptg baru dia balik, that time aku tgh
lena diulit mimpi..
terngiang2 je dgr dia cakap,
"Ummi, nie ha dia NASI AYAM NG.9 sedap yg syahir kata tue"
perrgghh!!!
semangat kau, balik2 terus bgtau pasal nasi ayam nie..
idak nk nanye kabo ke hape kan???
haha

dia makan ngn ummi je coz aku ngn kakak aku..
ZZzzzzZZZzzzzZZZZzzzz

then bila waktu berbuka lagi sekali dia promoted
nasi ayam nogori dia tue..hehe

dengan Bismillaahirramanirrahim..
aku makan..
mm,..not bad.
sedap gak!
(kena puji coz susah payah dia beli dari jauh juz 4 us..huhuu)

NASI - kaler lain tapi rasa ttp rasa nasi ayam
AYAM - sedap..cam roaster ciken
KUAH CILI - ok..cukup rasa
KUAH KICAP - mm,..erk!..MASINNN!!!!
SUP - mm,..erk!..MASINNN gak!!
dicampur lak ngan ketebalan HALIA..perrgghh!!!

Kesimpulannya, ok2 je rasa..
ingat ada le rasa cam MACARONI AND CHEESE ke kan?
(tiba2..)

Menjelang malam..
tekak aku nie rasa....
KERIIIIIIIIIINNGGGGGGGGGG ya amat!
udah dekat sebotol ayo TWISTER aku minom!
ok la, twister oren yg masam2, sejuk2..boleh la ilang dahaga..
tapi air manis nie, akan dahaga lagi..
ayo masak udah abes aku rembat!
wuuuaaa!!!!
I AM SO THIRSTY!!

aku pon heran la..asal la aku dahaga sesangat2 nie..
fikir punye fikir..
baru aku teringat bahawasanya akau hanya
makan NASI AYAM NOGORI sahaja!
ini bermakna makanan nie la yg telah menyebabkan 
tekakku kering dan memerlukan air utk membasahnya..
aaarrggghh!!!!

terus aku sound adik aku..
"weyyy..nasi ayam kamu nie buh pak aji ke hape nie?..
lain macam dahaganye!"
diam je adik aku..hehe
sian dia...bukan salah dia pon..huhuu

ok la..sampai ke saat ini
tekak aku masih lagi kering..
nie nak selongkar lagi ice-box tgk ada x ape2 air lagi yg tinggal..
(T_T)

ADIOS, AMIGOS!

No comments:

Post a Comment