Wednesday 22 February 2012

"Lelaki Ini" Pilihanku

Assalamualaikum,

Hola, Amigos!

Malam nie asik dok belek-belek Youtube..then tiba-tiba teringat kat
WARDINA SAFIYYAH (i mean "SIS")
suka sangat follow dia punya FB,
banyak sangat kata-kata perangsang dari dia yg boleh kita jadikan guideline untuk kita
as a WOMEN especially..,


Then tertarik ngan speech dia kat Youtube bertajuk
"Nasihat Wardina Safiyyah Kepada Remaja-Remaja"




Alhamdulillah..sangat AWESOME!!!
Serious!

Actually, apa yang ciri-ciri lelaki yang aku cari untuk dijadikan
sebagai seorang yang bergelar SUAMI adalah apa yang
diperkatakan oleh SIS WARDINA..
Memang sama..

Jom tengok list yang aku dah taip dari speech Sis Wardina..

Ciri-Ciri Lelaki Pilihan

1- Tak boleh Compromise

2- Tak boleh TINGGAL SOLAT (solat 5 waktu - WAJIB!)

3- Jangan mencari LELAKI YANG TAK MAMPU BERSOLAT

4- Sekiranya dia TAK MENCINTAI ALLAH YANG MENCIPTAKANNYA, macammana dia NAK MENCINTAI KITA?

5- Cinta yang betul-betul BUTA, PEKAK dan BISU adalah CINTA YANG BERLANDASKAN NAFSU!
(Itu adalah CINTA YANG JIJIK DAN KOTOR)

6- Cinta yang bersulam dengan BERPEGANGAN TANGAN, CIUMAN, MENGAKHIRI DENGAN ZINA..adalah CINTA YANG JIJIK DAN KOTOR! bukannya CINTA SEJATI!

7- Seorang LELAKI YANG BERANI MENYENTUH KITA SEBELUM NIKAH, tidak MENYAYANGI KITA tetapi MENGHINA KITA.

8- Lelaki yang betul-betul MENYAYANGI KITA, DIA TAK AKAN SENTUH/PEGANG KITA sebelum BERNIKAH.

9- Dia akan bawa berjumpa dengan ibubapa dan bila bernikah, barulah DIA BERANI PEGANG KITA dengan CARA YANG HALAL.

"ANY MAN WHO DARES TOUCH YOU,
BEFORE YOU GET MARRIED...
GUDBYE!!!"

SubhanALLAH...Betapa Indah dan Nikmatnya sekiranya kita
diJODOHkan dengan CIRI-CIRI LELAKI seperti ini..

Alhamdulillah, Sis Wardina sangat TEGAS dalam menegakkan
apa yang dituntut oleh Agama dalam kita mencari pasangan hidup yang sesuai
untuk kita bukan sahaja kekal di dunia malah
yang boleh membawa kita bersama ke
SYURGA..InsyaALLAH..

Tapi untuk mencari lelaki yang mempunyai ciri-ciri yang agak
sempurna disisi ALLAH SWT sangat susah..
tapi aku percaya "dia" ada!

Aku sentiasa redha dengan ketentuanNYA..
kadang2 aku bermuhasabah diri dan sering bertanya padaNYA
kenapalah aku masih tidak bertemu jodoh sehingga ke hari ini?

Jawapan dari lubuk kecil hati ini sering berkata,
' Mungkin belum ada lelaki yang mempunyai ciri-ciri yang aku inginkan, 
yang mampu membimbing aku di DUNIA & di AKHIRAT '

' Allah dah menjanjikan pasangan yang terbaik untuk aku '

Aku Redha

Aku Berserah PadaNYA

~ Wallahualam ~

No comments:

Post a Comment