Monday 6 February 2012

Free Willy

Assalamualaikum,

Hola, Amigos!

Petang tadi bangun je dari tido, terngiang ngiang suara 'budak' kat TV
buka mata tengok budak mat salleh
tapi fasih sgt cakap BM nye..
Adik aku si kecik ANIS tengok cite
FREE WILLY kat Disney Channel..
Rupa-rupanya dia tukar audio ke BM..huhuu

Aku pon terus layan je tgk cite nie
time aku kecik2 dulu mmg suka tgk cite nie..
influenced from arwah bapak
dia yg banyak membantu aku dalam penggunaan Bahasa Inggeris
Really miss u, BAPAK! (T_T)

Time aku tengok pon da nk dekat abes..
kalo korang ingat part dia bawak FREE WILLY naik atas bot
then diaorg nk bawak dia lepas kat laut..
sampai laut FW dilepaskan then ada la plak sekumpulan nelayan nie buat perangkap pukat.
alaaa....kesiannya..
then budak tue lari lari panggil FW ke arah lain..
time dia lari sambil panggil FW pon aku da sebak..huhuu

sampai tengah tengah FW dtg kat budak 2..
then budak tue usap2 dia..alah, lagi syahdu!

then budak tue bgtau kat FW dia boleh 'lompat'
(utk seberang laut)
aku pon sgt tacing!
time dia lompat..aku da menitik ayo mata  nie..
(T_T)
this part : sgt tacing!!!
Kesimpulannya, cite nie sangat ohsem!

- ikatan KASIH SAYANG antara manusia dan haiwan
- haiwan pon faham bahasa manusia
- haiwan pon mempunyai perasaan macam kita juga
- haiwan boleh menjadi 'rakan karib' kita
- kita boleh share masalah ngn mereka juga
- Silaturrahim yg terjalin antara manusia ngan haiwan,
pahala juga menanti kita..INSYAALLAH..

dalam kehidupan kita juga kaitan antara manusia ngan haiwan 
juga saling berkait rapat..

"haiwan pun sayangkan anak, manusia buang2 anak"
"perangai macam binatang"

mm,..macam2 lagi la..
korang tambah2 le mana yg patut..
hehee

ADIOS, AMIGOS!

*5 stars 4 "FREE WILLY" :)

No comments:

Post a Comment