Monday 6 August 2012

Cinta ADAM & HAWA


Assalamualaikum

"ADAM & HAWA"

Btw, ni tajuk novel hasil karya Aisya Sofea. Aku ni bukan la penggemar membaca novel-novel ni..serious, kalo satu buku novel tu aku leh amik masa berbulan-bulan untuk di'khatam'kan. Mukasurat bukan ribu ribu helaian..ada la dalam 300 mukasurat tapi 'azab' nak habisnya.Fuuuuhhhh!!!!

Seingat aku la, 1st novel yang aku beli "KL-LONDON" karya AHADIAT AKASHAH.


Ni la 1st novel yang aku beli dan baca sampai habis. Beli awal tahun nak dekat akhir tahun baru 'khatam'..Muahahaa..mmg bukan penggemar tegar aku ni! Time ni aku baru belasan tahun, hingusan lagi..konon bercintan-cintun la time sekolah, feellll..wuueek! haha.

Punca boleh TERRRRbeli novel ni coz tertarik ngan TAJUK novel ni "KL-LONDON" mm, sebenarnya mmg dari sekolah ada pasang niat ingin menjejakkan kaki di kota London jadi bila baca novel ni sedikit sebanyak dapat la kita 'merasai' kita berada di kota LONDON kannn..tapi sumpah aku dah x ingat jalan cerita novel ni. Nak baca balik? MUNGKIN TIDAK!!! :)

Ok, dah melalut lak ni...mana pergi cerita ADAM & HAWA oooiiiiii????
Actually yang membuat aku boleh buat entry pasal novel ni sebabnya biasalah kan..pengaruh TV..
Novel ini telah diadaptasikan dalam bentuk drama dan kini sedang menunggu masa tayangan saja.
Drama ADAM & HAWA akan ditayangkan hanya di Astro Mustika HD mulai 27 Ogos, Isnin hingga Jumaat jam 9.00 malam (Alhamdulillah rumahku ada Astro HD!!!!)

So aku pun search la mana rupa novel ni. Karya Aisya Sofea aku mmg familiar sebabnya kalau aku menjengah ke kedai2 buku mata mesti akan meleret pada nama tu disebabkan aku bukan penggemar novel tegar maka tak tercapai la tanganku ini untuk menggapai naskah beliau.


Jadi bila tau akan diadaptasi ke drama..aku memang suka sangat la kannnnn..sama la macam OMBAK RINDU, LAGENDA BUDAK SETAN xpernah baca pon layan dalam layar je. Baru best! :)

Lagi buat membuak buak nak tengok sebab HEROnya..Watak utama lagi AARON AZIZ as ADAM MUKHRIZ dan heroinnya NADIYA NISSA sebagai AIN HAWANI.


Arahan Feroz Kader dan ada 80 episod. OHSEM!!! Serious x sabar!!!
Adam Mukhriz pakai uniform TUDM. Adoooiiii THE MOST HANDSOME MAN, MAN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Jadi jangan lupa ASTRO MUSTIKA HD mulai 27 OGOS 2012, Isnin hingga Jumaat jam 9.00malam :) 


Oh ya...this is ADAM & HAWA's OST : MUARA by Hafiz & Siti Nurhaliza
(xde official videoclip lagi uolsss)

6 comments:

  1. really k.ila? can't wait la..serious....x sabar

    ReplyDelete
  2. Salam.. Sis nk jual x novel kl -london tu? Klu nk please contact me 011-19931353

    ReplyDelete
  3. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  4. Salam.. Sis nk jual x novel kl -london tu? Klu nk please contact me 011-19931353

    ReplyDelete
  5. Salam.. Sis nk jual x novel kl -london tu? Klu nk please contact me 011-19931353

    ReplyDelete